Statistici eurostat 2009

Am preluat de pe blogul Andeei Paul Vass niste cifre publicate de Eurostat pentru 2009, postate de un comentator Gavrilescu. Sper sa fie corecte.

Statistici eurostat 2009

Tari membre U.E Cheltuieli sociale + salarii bugetare / Cheltuieli bugetare

%

Cheltuieli sociale + salarii bugetare /

Venituri Bugetare

%

Investitii publice / Cheltuielile statului

%

Achizitii publice / Cheltuielile statului

%

UE 27 tari 79 91 6 14
Belgia 90 102 3 7
Bulgaria 71 78 12 16
Rep. Ceha 77 89 12 14
Danemarca 73 76 4 17
Germania 93 100 4 10
Estonia 72 75 11 17
Irlanda 71 100 9 12
Grecia 69 94 6 12
Spania 75 99 10 13
Franta 85 99 6 10
Italia 73 82 5 12
Cipru 72 83 9 12
Letonia 68 85 9 17
Lithuania 77 97 9 13
Luxemburg 87 88 8 8
Ungaria 71 78 5 15
Malta 71 77 5 14
Olanda 87 97 8 16
Austria 84 90 2 9
Polonia 71 84 12 13
Portugal 85 104 5 9
Romania 64 81 13 16
Slovenia 72 81 10 13
Slovacia 82 99 6 13
Finlanda 74 77 5 20
Suedia 74 76 6 18
Regatul Unit al M.B. 59 75 5 26

Putem observa, ca ponderea cheltuielilor sociale cumulate cu a salarilor bugetarilor in total cheltuieli bugetare si in PIB, sunt mai mici in Romania decat media UE.
Sunt in schimb mai mari decat media UE ponderea investitilor si a achizitilor publice in total cheltuieli ale statului, desi acelasi autor afirma ca, citez: ” “multiplicatorul” investitiilor publice in infrastructura in Romania, 0,3!!! Adica un leu cheltuit de catre guvern genereaza un PIB suplimentar de 0,3 lei.”
La investitii si achizitii publice suntem pe locul doi in UE ca pondere in total cheltuieli ale statului, dupa Anglia.
Investii si achizitii publice mari au fie tarile cu coruptie ridicata (Bulgaria, Letonia, Romania, Estonia), fie tari bogate, care isi permit sa sustina o politica de costuri publice mari (Anglia, Finlanda, Suedia).
Concluzia este ca guvernul avea posibilitatea sa nu taie pensile, putea taia din achizitii publice, din investitii in case la tara si in biserici si din sumele alocate pentru sosele care se asfalteaza desi nu sunt deteriorate.

Anunțuri

Despre Deceneu
"Lumea nu va fi distrusa de cei care fac rău, ci de aceia care îi privesc şi refuză să intervina.” - Albert Einstein

7 Responses to Statistici eurostat 2009

  1. Majoritarul says:

    Corect, insa cei care „asfalteaza” sau se preocupa de aceste achizitii publice sunt aceiasi oameni care, daca nu sunt in parlament sau in politica, au contribuit din greu la campaniile electorale si acum vor sa isi recupereze „investitia” impreuna cu un profit…decent.
    Clasa politica trebuie vazuta ca o gasca sau o banda, daca se ia de la altii decat de la ei, nu ii deranjeaza si considera ca totul merge bine. Daca guvernul ar fi marit taxele ei ar fi fost primii care ar fi pierdut si asta dintr-un motiv simplu, pentru ca desi fac profituri uriase nu stiu sa gandeasca o afacere.
    Orice alta firma s-ar fi adaptat la noile conditii insa ei nu au aceasta flexibilitate dintr-un motiv simplu, nu sunt afaceristi.
    Singurul lor plan de afaceri este „Daca iti dau 3 miliarde in campanie imi dai si mie contracte cu statul de 10 miliarde”. Daca ii vei scoate pe toti acestia in piata libera chiar si cu capitalul pe care il au acum sunt sigur ca cel putin 75% vor pierde.

  2. F says:

    Dar cum poti deosebi bisericile de drumuri. De unele avem nevoie ca de aer, de celelalte deloc. Cum dai bani de la buget doar la unele? Avem nevoie de investitii de la buget pentru drumuri, nu se baga nimeni acum sa faca drumuri private.

    Poate scaderea cotei unice la 15% si 1% sa fie taxa pentru dezvoltarea drumurilor?

    • Deceneu says:

      E nevoie si de biserici, dar politicienii sunt ipocriti, sustin biserica pentru ca ea sa le intoarca favorurile.
      Intr-o tara care pretinde ca are un popor religios, bisericile trebuie sa se construiasca cu donatii si contributii de la cetateni sau firme private.

      Pentru drumuri ar trebui prevazute criterii de prioritate, functie de trafic, si de fondurile de care au beneficiat in trecut. Nu ar trebui sa se acorde contracte de asfaltare, ar trebui sa se liciteze contracte de reparatii si intretinele pe perioade mai lungi. Atunci cei care le iau in concesiune ar fi interesati sa scoata costuri minime ca sa le ramana profit. Fondurile pe km ar trebui sa fie egale la trafic aproximativ egal.

  3. Chiar putea? Te asigur ca nu! Ar fi fost sinucidere curata. Din achizitiile publice este sursa lor de existenta… Chiar ai fi vrut sa moara de foame!!! Mai bine sa moara altii…

    • Deceneu says:

      Ei nu se gandesc ca o sa moara de foame, ei lupta pentru a deveni nababi sa nu le-o ia altii inainte.

  4. transildania says:

    Si ca o completare: Ei nu se gandesc cum sa creasca veniturile bugetare, dar atentie – nu prin masuri pompieristice si la gramada de crestere a taxelor pt toata lumea – ci inteligent si pe termen mediu, prin investitii si o politica fiscala tintita.

%d blogeri au apreciat asta: