Cand ideile fac sex!

Am sustinut si am reluat cateva idei in mai multe teme.
1. Societatile avansate au o cultura civica mai dezvoltata, o participare mai activa a cetatenilor, decat in societatile subdezvoltate.
In tarile cu societate civila puternica accentul se pune pe proceduri pe care politicenii sunt obligati sa le respecte, proceduri care limiteaza puterea, arbitrariu, abuzurile si in final coruptia conducatorilor.
Prin proceduri se dau solutii la fenomene pe cand decizile fara proceduri rezolva cazuri punctuale.
2. In societatile in care decizile se iau democratic in urma dezbaterilor, decizile sunt superioare celor individuale adoptate de lideri alesi sau numiti.
Am sustinut chiar ca decizile in echipa a unor persoane mediocre, pot fi superioare celor luate de indivizi supradotati.
Braimstormingul are tocmai rolul sa stimuleze ideile.

Mi-am argumentat opinile cu situatia comparativa a tarilor din Europa si America de Nord, versus tari din Asia, Africa si America Latina.
Primele au cultura civica dezvoltata si sisteme democratice pe cand ultimele sunt conduse de o elita, de lideri religiosi, militari sau civili foarte bogati.

Am sustinut ca indivizii/liderii nu sunt importanti in societate si ca importanta este functionalitatea, relatile/legile, procedurile si valorile spirituale, adica elementele care formeaza un sistem.
Am da exemplu cu orchestra si concertul, respectiv nu poti tine un concert luand la intamplare solisti laureati, fiecare interpretand propria partitura.

Ideea ca socializarea si schimbul de idei a dus omenirea la progres si ca liderii nu sunt importanti, este sustinuta si de prezentarea „Cand ideile fac sex”, de mai jos din care citez partea de la final.

Ceea ce am facut in societatea umana prin schimb si specializare, e ca am creat capacitatea de a face lucruri pe care nici macar nu le intelegem.
Nu este acelasi lucru cu limba. Cu ajutorul limbii trebuie sa transferam idei pe care le intelegem si unii, si ceilalti.
Dar cu tehnologia, putem de fapt sa facem lucruri care ne depasesc capacitatile.
Am depasit capacitatile mintii umane intr-un grad extraordinar.
Si ca tot veni vorba, asta e unul dintre motivele pentru care nu sunt interesat de dezbaterea despre IQ, despre grupurile care au IQ mai mare decat alte grupuri. E complet irelvant.
Ce e relevant pentru o societate e cat de bine isi comuninca oamenii proprile idei, si cat de bine coopereaza, nu cat de destepti sunt ca indivizi.

Asa ca am creat ceva ce poarta numele de creier colectiv. Suntem doar noduri in retea. Suntem neuronii acestui creier. E schimb reciproc de idei, intalnirea si imperecherea ideilor unele cu celelate, care duce la progres tehnologic, pas cu pas, strop cu strop.
Cu toate astea se intampla si lucruri rele. Si in viitor, pe masura ce inaintam, vom trece, desigur, prin experiente teribile.
Vor fi razboaie, vor fi recesiuni, vor fi dezastre naturale. Lucruri ingrozitoar se vor intampla in acest veac, sunt sigur.
Sunt sigur si ca multumita conexiunilor pe care oamenii le fac, si capacitatea ideilor de a se intalni si de a se combina este mai mare ca niciodata.
Sunt de asemenea sigur ca tehnologia va avansa, si prin urmare standardele de viata vor creste. Pentru ca prin „cluod computing”, prin creatie colaborativa, prin lumea „de jos in sus” pe care am creat-o, in care nu doar elitele, ci toata lumea are puterea de a avea idei de a le face sa se intalneasca si sa se combine, acceleram neindoielnic, rata inovatiei.

PS Are subtitrare in romana.

Daca nu incercam sa proiectam si sa realizam o societate in care „ideile sa faca sex”, riscam sa fim „regulati” de politicieni.
Din filmul anterior se vede ca natiunile evolueaza si cele care se deschid spre democratizare, care-si valorifica potentialul uman, au o dinamica mai rapida.
Romania isi distruge viitorul prin „expulzarea” celor mai bine pregatiti cetateni si primirea celor „returrnati” de catre tarile occidentale.

Despre Deceneu
"Lumea nu va fi distrusa de cei care fac rău, ci de aceia care îi privesc şi refuză să intervina.” - Albert Einstein

One Response to Cand ideile fac sex!

  1. Dupa ce am citit cele scrise aici parca mi-a venit si mie cheful de … putin mai multa distractie 😛 Sa ma distrez cu vibratiile telefonului sau cu alt fel de vibratii 😀 BellaMaria

