Draga BCR ma uimesti !

Am primit o depesa de la BCR

Stimate d-le ..

Suntem onorati ca ati ales sa fiti clientul BCR!

Am constatat ca in ultima perioada de timp nu ati mai utilizat contul curent deschis pe numele Dvs. la Banca Comerciala Romana. Intrucat sunteti partenerul nostru si dorim sa va avem alaturi in continuare, avem placerea sa va anuntam ca am dezvoltat mai multe produse si servicii …
..
Totodata, va adresam invitatia de a va reactiva contul curent, care a devenit inactiv. Reactivarea presupune sa efectuati operatiuni pe acest cont si sa achitati integral valoarea comisionului de adminstrare cont curent, daca acesta nu este incasat de banca din disponibilul aflat in cont pana la data reactivarii contului.

Conform prevederilor Conventiei de cont curent incheiata intre dvs. si Banca Comerciala Romana:
– in cazul in care in contul dvs. ramane inactiv, acesta se va inchide automat dupa trei luni de la momentul in care contul a devenit inactiv.
– pe perioda cat contul este inactiv, comisionul de adminstrare este de 10 lei sau echivalent lei/luna si se incaseaza in limita soldului disponibil in cont, in timp ce pentru un cont curent activ, acesta este de numai 2,50 lei sau echivalent lei/luna.
– pentru inchiderea contului se aplica un comision de 10 lei sau echivalent lei, in limita soldului disponibil in cont, dupa data inchiderii, contul curent nu va mai genera obligatii de plata fata de banca.

In tabelul de mai jos aveti detaliile contului dvs. inactiv si perioada pana la care il puteti reactiva, in caz contrar urmand a se inchide.

Cod IBAN

cont curent

Valuta

Deschis la unitatea

Nr Card atasat contului curent

Data la care contul a deveniit inactiv

Data la care contul se va inchide daca nu se
reactiveaza in aceasta perioada

RO…

ROL

DIRECTIA CARDURI

xxxx

25-02-2011

La implinirea a 3 luni de la inactivarea contului
curent

Mentionam ca inchiderea contului inactiv NU va afecta functionarea altor produse bancare de care beneficiati la Banca Conerciala Romana, aceasta continuand sa functioneze, ca si pana acum, in concordanta cu prevederile contractelor incheiate cu dumneavoastra, exceptie facand doar cardul de debit care va fi inchis.

Procesul de inchidere vizeaza numai conturile curente.
In speranta ca aceste informatii va sunt utile, va invitam la orice unitate a bancii Comerciale Romane pentru reactivarea contului.

Cu stima
Director Executiv

Sorin Mititelu

Semnatura

Dle Director Executiv Sorin Mititelu

Va multumesc pentru informatile pretioase, dar va aduc la cunostinta ca in 13.04.2010 m-am prezentat la sediul Bancii Comerciale care mi-a eliberat cardul si am solicitat inchiderea contului de card.
Am primit un formular „Solicitare pentru efectuarea de operatiuni cu carduri bancare” in care am completat datele de identificare, si la sugestia operatorei am bifat la:
X Anularea cardului de debit:
. X Numar xxxxxxx apartinand Titularului

Pe formulat nu exista notiunile de inactivare sau inchidere cont.
Nu vad cum sa reactivez ceva care-i anulat.
Copia exemplarului pe care-o anexez are stampila cu numele operatorului si data.
Nu am semnat conventia la care faceti referire, pentru ca ea a intrat in vigoare in baza legii si/sau a acordului tacit al titularilor de conturi active, dupa anularea cardului.

M-a surprins ca dupa aproape un an sa primesc o instiintare din care constat ca am contul inactivat cu data de 25.02.2011 !!!
Sper ca nu pretindeti comision pe perioda 13.04.2010 01.05.2011, sau comision de inchidere, pentru ca am achitat toate taxele necesare la data mentionata.

Cu stima …

PS Daca sunt bancheri care citesc blogul poate ma lamuresc care poate fi problema.
Este un card de salarii deschis pe numele meu in ’99.
Am impresia ca se practicau conturi duble la unele banci cont de card si cont curent pentru operatiuni atasate cardului.
La un credit cred ca asa am, contul curent si contul de credit. In mod normal daca ele s-au deschis din ratiuni interne bancii ar trebui ca si inchiderea sa se faca la fel, respectiv daca inchizi un cont sa inchida si contul atasat.

UPDATE:
Am fost la sediul local al bancii care mi-a gestionat contul de card, si la ghiseu mi-a spus ca am un rest de plata de 2,49 lei si probabil din cauza asta nu s-a putut inchide contul.
Am spus ca platesc si comisionul respectiv, si m-a trimis la casa nr 3, un etaj mai jos.
Ajung la casa si spun ca am de achitat 2,49 lei. Casiera imi spune ca 6,49 !
Eu spun nu se poate ca asa am fost informat de la carduri ca suma-i de 2,49.
Am achitat 6.49 !
Ma intorc la ghiseu si dupa ce mai tasteaza operatoarea imi spune ca a mai aparut un comision de 1 leu !
M-am infuriat. „Cum doamna imi spuneti ca 2.49 ajung la casa si se transforma in 6.49 si acum mai am inca un comision? Unde era comisionul de 1 leu cand m-ati trimis la casa?”
Ma uit pe chitanta, platisem 2,49 + 4.00 RON „Comis. dep. numerar in cont. altor clienti BCR”. Adica tertii fiind BCR-ul. Am impresia ca operatia pe care o efectua sa inchida contul genera alt comision.
Imi amintesc ca si atunci cand am solicitat inchiderea contului s-a blocat tranzactia si operatoarea a spus ca este ok pot sa plec linstit.
Am achitat si comisionul restant de un leu si am primit a doua dovada a inchiderii contului.

Am trimis un e-mai la dl Director

Dle. Director

Sorin Mititelu

Am primit de la BCR sub semnatura dumneavoastra, o instintare ca am contul curent inactiv cu 25.02.2011. BCR ma invita sa-l reactivez ca sa nu se inchida.
Va aduc la cunostinta ca eu am solicitat anularea cardului si inchiderea contului in 13.04.2010, cand am soldat contul, solicitare in urma careia am primit o copie pe care o atasez.
M-am prezentat la sediul bancii din Brasov si am aflat ca mai exista o restanta de 2,49 lei si probabil ea este vinovata de neinchiderea contului.
Nu mi-am imaginat ca o banca condusa de economisti (banuiesc), in loc sa inchida contul, prefera sa poarte o corespondenta mai costisitoare decat suma din cont si sa irite si potentialii clienti, facadu-i sa-si iroseasca timpul pentru o asemena suma.
In plus am avut si alte surprize neplacute.
De la ghiseu m-a trimis sa achit 2,49 lei si la caserie am avut de achitat 6,49 lei (4 lei comision de numerar in contul altor clienti BCR).

Cand m-am intors de la caserie la ghiseu a mai aparut un leu comision restant.
Intreb operatoare de unde a aparut inca un comison restant si de de nu a fost vizibil de la inceput? A ridicat din umeri!
Am achitat si acel leu dar cu siguranta nu ma veti avea client dupa modul in care ati gestionat relatia cu mine.
Ati reusit pentre o suma derizorie sa va discreditati ca institutie.

Semnatura

PS Atasez fotocopii dupa documentele care atesta cele semnalate.

Despre Deceneu
"Lumea nu va fi distrusa de cei care fac rău, ci de aceia care îi privesc şi refuză să intervina.” - Albert Einstein

7 Responses to Draga BCR ma uimesti !

  1. Adrian says:

    Well, nu esti singur. Mie mi-au spus ca am 100 ron datorii la ei pentru un card din 2004. Care card si eu l-am inchis.
    Nu ai cu cine sa te certi.
    Solutia mea este aceasta:
    – platesti suma care ti-o cer
    – ceri inchidere cont card, inchidere con curent, inchidere orice cont deschis pe numele tau
    – dupa „x” zile te prezinti la ei si adresezi o cerere de eliberare a unei adrese care sa certifice incetarea oricarei relatii de client intre tine si banca.

    ( iubesc moment asta, la toate bancile le cade fata cand ceri asa ceva )
    Faci apoi la fel cu toate bancile unde ai mai avut vre-o data un cont/ credit/ card/orice

    E singura solutie sa te protejezi de hotii astai

    Eu am adunat pana acum 9 adrese de astea ca sa fiu sigur ca nu mai sunt clientul
    nimanui si ca nici o banca nu aduna comisioane pe spatele meu cu de la ea putere.

    In rest, banii la saltea, cel mai sigur loc posibil.

    • Deceneu says:

      Operatorii de la ghiseu nu au nici o vina. Asa le „afiseaza programul”.
      Ce n-am inteles eu, este de ce cheltuie banca pe corespondenta mai mult decat suma restanta in cont!
      Nu ar fi mai simplu sa stinga contul cand sumele sunt sub valoarea de corespondenta?
      Merita sa-i ridiculizam.

  2. basil says:

    Nu-s bancher, dar m-am lovit de aceeasi problema. Ma rog, similara. La Alpha BAnk, m-am trezit ca si cardul are mai nou propriul sau cont atasat.
    Practic, daca deshizi un cont curent cu card, de fapt ai 2 conturi curente, dintre care unul din ele are card atasat.
    Schepsis-ul este, ai ghicit, comisionul de administrare.

    • Deceneu says:

      Si eu am un credit la RBS si acolo stiu sigur ca sunt doua conturi, dar la momentul deschiderii nu erau purtatoare de comision (comision de administrare 0).

  3. Virgil M says:

    Buna,
    Am o problema asemanatoare cu BCR, chiar astazi am fost sa inchid contul si ceva nu mi se pare in regula.
    Imi puteti spune cum arata dovada de inchidere a contului, cine v-a dat-o si in cat timp ati primit-o?
    Mi s-a parut prea simplu sa completez o „Solicitare pentru efectuarea de operatiuni bancare la ghiseu” bifand doar „inchidere cont curent…” si: „ridicarea sumei in numerar” (care suma nu exista) si totul s-a inchis, spun ei. Chiar asa? sa fim oare la zero cu totul?! hmmm

    • Deceneu says:

      Dovada este acel formular (duplicat) bifat si stampilat de operatorul de la ghiseu.
      Da, asa simplu a fost, dar se pare ca soft-ul lor nu inchide contul cand se opereaza la ghiseu.

      Undeva se consemneaza ca s-a solicitat inchiderea, dar cred ca mai e nevoie de o decizie a conducerii care decizie nu este operativa.
      Posibil ca de la solicitare la inchiderea efectiva sa se mai calculeze un comision si inchiderea sa ramana „agatata”.

  4. Adrian says:

    Evident sunt smecheri si incearca sa te trimita la plimbare. Dar trebuie sa te tii tare. Dupa ce iti confirma ei ca totul este in ordine si conturile sunt inchise, nu te lasi pana nu iti accepta o cerere ( sunt obligati sa primeasca orice cerere si sa iti raspunsa la ea in 30 de zile ). Normal, nu pleci pana nu vezi un numar de inregistrare pe cerere. In cerere specifici clar doleanta: nu mai exista nici un cont activ, toate conturile sunt inchise, nu mai exista relatie de client activ cu BCR-ul. In 30 de zile trebuie sa emita acea adresa , tot cu numar de inregistrare interna in care iti confirma incetarea relatiilor de client. Multa bafta.

