Debirocratizarea !

Se afirma ca este nevoie de regionalizare cu desfintarea judetelor, pentru a face debirocratizare. Se poate face reducere birocratiei si in contextul actual fara regionalizare. Intre birocratie si regionalizare nu exista nici o legatura.

De ce trebuie cetateanul sa mearga la un ghiseu al unei institutii a statului, sa scoata o hartie pe care sa o depuna la alt ghiseu, de la alta institutie a aceluiasi stat?
Sa faca un sistem informatizat unic si informatia sa fie consultata de cel care are nevoie de ea.
Vrea un functionar de la pasapoarte sa-mi vada cazierul, se uita in calculator si undeva marcheaza ca e ok d.p.d.v al cazierului.
Daca vrea alt functionar sa stie daca am propriri pe o proprietate, nu-mi cere mie sa-i aduc certificat fiscal de la finante, acceseaza baza de date respectiva.

De ce trebuie plimbat cetatenul de la comuna la judet, sau la un centru teritorial?
Multe din servicii pot sa fie deservite de functionarii primariei. Pentru pensii, pentru sanatate, petru colectari de taxe, pot fi utilizati functionarii primariei sau ghiseele bancilor. Asa cum platesc factura de telefon sa pot plati si impozitele indiferent care ar fi ele. Sa pot depune bilantul si alte raportari la primarie si functionarii sa introduca datele in sistemul de impozite si taxe, iar cei de la finante sa asigura doar gestiunea datelor si consultanta pentru functionarii de la comune.
Pentru asta anumiti functionari trebuie sa aiba acces la sistemul respectiv de colectare.

De ce este nevoie de avize si aprobari?
Obtinerea de avize si aprobari este o alta forma de birocratie si o sursa de coruptie.
Cine vrea sa-si faca o firma, trebuie sa obtina o gramada de avize.
Aprobarea se obtine cu „pesches”.
Se poate renunta la avize sa se adopte sistemul normelor si al verificarilor, sa existe norme clare si un aparat care sa faca verificari pe teren.Cine nu respecta normele, este taxat. Daca cel sanctionat considera ca a fost taxat pe nedrept, face contestatie in instanta si organul de control trebuie sa probeze cu inregistrai video, audio, cu martori si/sau cu buletine de analiza. Aparatul de control sa se autofinanteze din amenzile acordate, si sa plateasca despagubiri pentru abuzuri si hartuire.
Asa cum este gandit acum sistemul ai obtinut o aprobare si apoi esti in legalitate pentru ca ai avizul respectiv, chiar daca nu respecti normele.
In sistemul cu verificare esti obligat sa respecti normele pe toata durata activitatii.

Toate cele de mai sus pot fi rezolvate in forma actuala de adminstrare.

Boc a declarat ca oamenii nu vor fi pusi pe drumuri pentru ca se vor mentine oficile teritoriale ale institutilor cetrale. Atunci unde-i reducerea? Se reduc consilile judetene si prefecturile? O sa faca birouri teritoriale ale prefecturilor, sau ale consiliului regional, in fiecare resedinta de judet pe motiv de apropiere de cetatean.

Prin regionalizare nu se face nici o economie dar se vor face cheltuieli.

Despre Deceneu
"Lumea nu va fi distrusa de cei care fac rău, ci de aceia care îi privesc şi refuză să intervina.” - Albert Einstein

14 Responses to Debirocratizarea !

  1. BIG says:

    Se vor debirocratiza de la sine. Să vezi cum se vor închide instituțiile statului precum firmele falimentare. Angajații vor pleca după ce vor vedea că le tot întârzie salariile, sau nu le mai vin deloc.
    Am mai spus și repet, nu mi-e teamă de zilele negre care urmează, mi-e groază de faptul că românii nu vor să înțeleagă ce i-a adus în situația asta.

  2. vlad says:

    Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    http://www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

  3. Bibliotecaru says:

    Aţi observat că statul cere nenumărate copii după nişte acte pe care tot el, statul, le emite? De ce trebui să demonstrezi că ai o hârtie când dovada acelei hârtii este tot timpul undeva într-o instituţie a statului, încă din primul moment al emiterii ei.

    • BIG says:

      Ca să adune voturi în continuare cel care promite să întrețină acest aparat bugetar și eventual să-l facă și mai stufos (vezi modelul USL prin care se formează alte instituții, peste cele județene, pentru a forma și regiunile solicitate aici: A fost hotarâta regionalizarea României înca din 2003?.)

    • Deceneu says:

      Ca sa arate cat de importanti sunt functionarii si ce mici suntem noi in fata lor.
      Sa le gadile orgoliu sefilor de institutii si sa le permita sa primeasca „o atentie”.
      Daca nu ai avea nevoie de hatie, nu ai intra in contact cu ei si nu ar trebui sa le „dai ceva” ca sa-ti arate cat de „binevoitori” sunt.
      La politia rutiera se preconiza sa nu mai opreasca pe cei care incalca regulile de circulatie si sa trimita amenda acasa. Atunci politistii si sefii lor ramaneau fara „malai”, si riscau sa ia amenzi si cei cu epoleti.
      Acelasi interese sunt si la aprobari si la emiterea a tot felul de adeverinte.

  4. Bibliotecaru says:

    Nu, eu vorbesc foarte serios.
    Începând cu obţinerea cardului de identitate…
    Ai nevoie de fiecare dată de copie după certificatul de naştere… Până la bătrâneţe ei vor cere, de fiecare dată, această copie. Probabil că eu deja am adunat la dosar câteva copii. Nu are nici o logică pentru că între timp nu m-am renăscut. În plus, undeva, în arhivele statului, există scris că m-am născut… Nu văd nici un sens, cel mult o dovadă că-l mai am încă.
    În formularul acela prin care ceri preschimbarea cardului de identitate, există o rubrică în care te întreabă unde lucrezi. Ce relevanţă are? Dacă vor să afle, ştie fiscul unde lucrez, că încasează ceva de la mine în caz că-s muncitor, ştie ITM-ul unde lucrezi dacă lucrezi undeva, că şi la ITM se duc astfel de informaţii… Sunt sute de înregistrări despre mine, după codul numeric personal, ce pot fi accesate imediat. Mai nou poliţistul va afla şi dacă am avut gâlci în copilărie (programul SIUI) sau dacă am mers vineri cu maşina 123 şa orele 14 (noile carduri de călătorie), dacă mi-am sunat mama (legea cu reţinerea datelor comunicaţiilor electronice) şi, dacă da, unde eram când am făcut asta…

    Şi ei cer copii după certificatul de naştere.

    • Deceneu says:

      De ce te miri? La Casa de Pensii la biroul personal aveau o evidenta de personal si la financiar alta evidenta, ambele in xls. In ambele evidente aveau nevoie de copii in intretinere, vechime etc.. si se tineau evidente duble in aceeasi institutie.
      Asa-i si la scara nationala, fiecare institutie are evidenta ei cu date redundante.

  5. Bibliotecaru says:

    Păi nu e întâmplător că în liceu elevii învaţă cel mai bine să… copieze. 😀

  6. Octavian Radu says:

    Totusi sa tinem cont ca Romania e Romania…

    Oricum, in privinta reorganizarii, parerea mea e ca fie ca se fac 3 judete, fie 8, fie raman 41, fie se fac 500 …. in Romania lucrurile tot la fel vor ramene…

    • Deceneu says:

      Atributile si reglementarea functionarii este mai importanta decat trasarea hotarelor.
      Daca consilile judetene nu au atributii, sau au atributii dar nu sunt monitorizate si consilierii nu sunt responsabilizati atunci nu se rezolva nimic cu reorganizarea.

  7. nelucraciun says:

    Oricum, nu mai avem de unde plăti atâţia bugetari din administraţie. Orice primărie de comună cu, să zicem, 2000 de locuitori are zeci de angajaţi. De unde atâtea salarii, de vreme ce populaţia din comune este, în general, îmbătrânită, asistată, sau practică o agricultură de subzistenţă?
    Tendinţa generală, în ultimii ani, a fost de divizare a comunelor, nu de comasare. De unde bani? Se face un referendum local, poporul aprobă, orgoliile sunt mari, apoi cere bani de la buget. Guvernul dă, că a fost voia poporului. Eu aş face comune de genul plăşilor de odinioară, cu doi-trei reprezentanţi în satele mari pentru rezolvarea problemelor curente. Între aceşti reprezentanţi trebuie să fie şi consilierii locali care să primească şi atribuţiuni executive, nu doar papagal şi ridicat mâna.
    Cât priveşte judeţele, cred că şi aici trebuie umblat, în sensul maximizării lor, ca populaţie şi teritoriu. De exemplu, în Banat, din cel mai mare judeţ din ţară (Timiş, ca teritoriu), plus un judeţ micuţ (Caraş Severin), plus partea bănăţeană a judeţului Arad, plus partea bănăţeană a judeţului Mehedinţi, aş face două judeţe mari, cum a fost în 1920: Timiş-Torontal şi Caraş Severin. Aşa am avea vreo 20, maxim 25 de judeţe, am împăca, cât de cât, orgoliile locale şi am economisi mult prin reducerea funcţionărimii.
    Este un aspect alături de altele, bine reliefate în articol şi în comentarii (în special cel privind informatizarea în sprijinul debirocratizării)

    • Deceneu says:

      UDMR-ul are un proiect cu 16 regiuni, probabil mai aproape de cele 20-25 de judete. Ei nu au incercat sa desfinteze judetele pentru ca asta presupune modificarea Constitutiei, dar daca denumirea de judet se pastreaza nu mai trebuie modificata Constitutia.

  8. Majoritarul says:

    Vorbesti tu foarte bine acolo despre sisteme informatice si procese care sa se desfasoare electronic fara a mai avea nevoie de hartii, dar asta este o utopie in Romania mai ales daca nu exista vreun „baiat destept” cu o firma de software.
    Pentru a realiza treaba asta cu ghiseul „electronic” s-a conceput acel proiect de portal, parca e-Romania se numea, pentru care s-a alocat un buget de 500k EURO si care, evident, nu functioneaza. De ce nu functioneaza? pentru ca a fost gadit, ca mai toate lucrurile de pe la noi, pe genunchi iar in IT ceea ce nu este 1 este in mod sigur 0, ceea ce nu prea lasa loc de interpretari.
    Asadar debirocratizarea prin IT nu cred ca se va rezolva la noi daca nu exista „interes” si persoane interesate, dar din grupul lor.

    • Deceneu says:

      Din grupul lor interesul este sa consume banii cu efort minim, respectiv cu performante minime. Nu vezi ca Basescu le spune ca „trebuie consumati banii”. Nu conteaza rentabilitatea.

