Analiza si strategie

Mi-am propus sa analizez situatia din Romania si evolutia pe care o are societatea, cauzele si ce se poate face pentru a directiona societatea pe un traseu bun.
Analiza si conceperea unui proiect se poate face dupa metodologia top-down. Realizarea unui proiect se preteaza la metoda down-top.

1. De la dictatura la oligarhie – evolutia postdecembrista a Romaniei
2. Rezistenta la democratie a clasei politice romanesti si a cetatenilor. Mentalitate, metode si efecte.
3. Modelul unei societati de succes. Democratie functionala, societate civila puternica si activa care se manifesta intr-un cadru adminstrativ descentralizat, aplica subsidiaritatea, asigura o etica sociala, care stimuleaza intitativa personala si locala si care are ca rezultat o clasa de mijloc dezvoltata.
4. Modelul administrativ romanesc. Tendinta de concentrare si de consolidare a puteri, si de centralizare si polarizare a economiei.
5. De la oligarhie spre democratie. Principii, obiective, motivatii, masuri, metode.

UPDATE

ABC politica, democratie si ipocrizie

Filozofia mea de baza este ca: „ideile importante se exprima in cuvinte simple – accesibile, iar ipocrizia si vidul de idei, se ascund dupa paravanul ‘cuvintelor mari’ „.
Conform acestei filozofii politica si democratia sunt simplu de explicat, dar cei care nu vor sa dea explicatii ne „aburesc” cu „vorbe mari”- cu demoagogie.

Care-i explicatia?
Societatea este condusa prin intermediul unui aparat de putere si adminstrativ- statul cu institutile puterii (Parlament, justitie, guvern, si altele subordonate lor).
Teoretic electoratul atribuie periodic puterea, partidelor cu cele mai bune programe pentru evolutia societatii.

Pentru intelegere putem face o paralela intre un autobuz cu pasageri/cetateni, care sunt si proprietari si sofer-conducator.
Sunt urmatoarele situatii:
In democratie – pasagerii stabilesc unde vor sa ajunga, pe ce traseu si cine sa conduca, in virtutea faptului ca ei platesc cursa si masina le apartine.
Candidatii la conducere vin cu proprile lor variante de traseu, si cetatenii aleg solutia cea mai buna. Intre doua alegeri, la stabilirea traseelor participa si calatorii, pentru ca firmele sunt interesate sa obtina varianta cea mai populara de traseu, pentru ca sa castige competitia.

In pseudodemocratie – pasagerii aleg soferii din 2-3 propusi de firmele de transport(partidele) care-i platesc. In prealabil i-a selectat pe cei mai loiali, sau cei mai controlabili, si le-a facut o campanie de imagine.
„Firmele/partidele” spun ca ne asigura confort maxim, dar nu ne spun unde mergem si cat ne costa, desi calatorii platim cursa ca si in primul caz. Cand autobuzul se impotmoleste, cei care au furnizat soferii spun ca de vina sunt pasagerii, pentru ca nu au ales soferul cel mai bun, s-au lasat pacaliti de cuvinte frumoase.

Noi, romanii, suntem in situatia a doua!
Exista riscul sa ramanem fara masina, pentru ca firmele de transport sunt interesate doar de profit.
Riscam sa ajungem o natiune fara tara, migratori prin lume ca tiganii.
Suntem deja natiunea cu cea mai numeroasa populatie migratoare din UE si procesul continua cu cei mai valorosi romani. Eticheta pe care ne-o pun occidentalii pare a fi o profetie.

Solutia este una singura, sa realizam alte „firme de transport”- partide, dispuse sa colaboreze cu noi la stabilirea „traseului”/politicilor, si alegatorii sa alegem unul din „traseele”/programele propuse.

Anunțuri

Despre Deceneu
"Lumea nu va fi distrusa de cei care fac rău, ci de aceia care îi privesc şi refuză să intervina.” - Albert Einstein

2 Responses to Analiza si strategie

  1. Horia Pană says:

    Excelentă comparaţia cu autobuzul, şoferul şi pasagerii.

    • Deceneu says:

      Multumesc. Ma tot lovesc de ideea ca trebuie si este normal sa alegem oameni, ceea ce-i fals. Cu explicatia de mai sus vrea sa demostrez ca nu candidatii sunt importanti, ca masurile si mai ales cat sunt dispusi politiicenii sa colaboreze cu cetatenii este miza principala a alegerilor.

%d blogeri au apreciat asta: